Concursul Internaţional Studenţesc de Inginerie a Autovehiculelor “Profesor universitar inginer Constantin GHIULAI” 2024
EAEC - CONAT 2024, The International Congress of Automotive and Transport Engineering, The 34th SIAR International Congress - The 18th EAEC Congress, The 13th CONAT Congress organized by Transilvania University, 6-8 November 2024, Brasov, Romania
« Concursul Internaţional Studenţesc de Inginerie a Autovehiculelor
“Profesor universitar inginer Constantin GHIULAI” »
În perioada 06-08 noiembrie 2024, la Universitatea “Transilvania” din Braşov, s-a desfășurat EAEC - CONAT 2024, The International Congress of Automotive and Transport Engineering, The 34th SIAR International Congress - The 18th EAEC Congress, The 13th CONAT Congress organized by Transilvania University, 6-8 November 2024, Brasov, Romania - http://www.conat.ro/index.php/conat/2024, în cadrul căruia a avut loc Concursul Internațional Studenţesc de Inginerie a Autovehiculelor “Profesor universitar inginer Constantin GHIULAI”,
https://conat.ro/index.php/conat/index/pages/view/student,
Studenţii care au reprezentat Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca la acest concurs, au obținut următoarele rezultate:
Secţiunea “Dinamica autovehiculelor”, ediția a X-a, 2024, faza finală,
- Premiul I la individual - CIREBEA Andrei;
- Premiul II la individual - MICU Ovidiu-Gabriel;
- Premiul III la individual - COJOCARU Alexandru;
- Premiul I pe echipe - CIREBEA Andrei, MICU Ovidiu-Gabriel, COJOCARU Alexandru.
Echipa de studenți: CIREBEA Andrei, MICU Ovidiu-Gabriel, COJOCARU Alexandru - IV AR (Autovehicule Rutiere, licență), din cadrul Departamentului Autovehicule Rutiere și Transporturi (DART) al Facultății de Autovehicule Rutiere, Mecatronică și Mecanică (FARMM) a Universității Tehnice din Cluj-Napoca (UTC-N), a fost pregătită de dl Prof.dr.habil.ing. Adrian TODORUȚ (membru din partea DART al UTC-N în comisia de concurs - faza finală, secțiunea Dinamica autovehiculelor), dl Conf.dr.ing. Nicolae CORDOȘ și dra Asist.drd.ing. Irina DUMA, și s-a evidențiat, asemeni edițiilor anteriore, prin rezultate remarcabile: Locul 1 şi 4 la individual şi Locul 2 pe echipe – ediția a IX-a (2023, București); Locul 1 şi 2 la individual şi Locul 1 pe echipe – ediția a VIII-a (2022, Timișoara); Locul 1 şi 3 la individual şi Locul 1 pe echipe – ediția a VI-a (2019, Craiova); Locul 2 şi 3 la individual şi Locul 2 pe echipe – ediția a V-a (2018, Cluj-Napoca); Locul 1 şi 3 la individual şi Locul 1 pe echipe – ediția a IV-a (2017, Pitești); Locul 2 la individual şi Locul 3 pe echipe – ediția a III-a (2016, Braşov); Locul 1, 2 şi 4 la individual şi Locul 1 pe echipe – ediția a II-a (2015, București); Locul 1 şi 2 la individual şi Locul 1 pe echipe – ediția a I-a (2014, Craiova).
În faza finală a ediției a X-a (2024, Brașov) a concursului, la Secţiunea “Dinamica autovehiculelor”, s-au calificat 28 de studenți de la 10 Centre universitare: Academia Tehnică Militară „Ferdinand I” din București; Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad; Universitatea din Craiova; Universitatea din Oradea; Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar București; Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar Pitești; Universitatea Politehnica din Timișoara; Universitatea Tehnică a Moldovei din Chișinău; Universitatea “Transilvania” din Braşov; Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
Concursul a avut la bază o tematică și bibliografie comune, elaborate de un grup de cadre didactice de specialitate din universitățile participante, precum și un regulament de organizare.
Secţiunea Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a VII-a, 2024,
- Mențiune (Locul IV) la individual - GAFENCU Christian-Andrei (DART, FARMM, UTC-N - Advanced Techniques in Automotive Engineering, Masterat, I ATAE), care a fost pregătit de Șef lucr.dr.ing. Emilian Borza (membru din partea DART al UTC-N în comisia de concurs - faza finală, secțiunea Automotive CAD – CATIA V5).
La edițiile anterioare ale concursului, secţiunea Automotive CAD – CATIA V5, studenții UTC-N, s-au evidențiat prin rezultate, cum ar fi: Locul 2 pe echipe – ediția a III-a (2019, Craiova) și Locul 3 pe echipe – ediția a II-a (2018, Cluj-Napoca).
În faza finală a ediției a VII-a (2024, Brașov) a concursului, la Secţiunea “ Automotive CAD – CATIA V5”, s-au calificat 24 de studenți de la 9 Centre universitare: Academia Tehnică Militară „Ferdinand I” din București; Universitatea din Craiova; Universitatea din Oradea; Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar București; Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar Pitești; Universitatea Tehnică a Moldovei din Chișinău; Universitatea Politehnica din Timișoara; Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca; Universitatea “Transilvania” din Braşov.
Tematica, bibliografia și regulamentul de organizare au fost elaborate de un grup de specialiști din cadrul AKA Automotiv, cadre didactice din universitățile participante și Secretariatul General al Societăţii Inginerilor de Automobile din România.
Desfăşurarea Concursului Internaţional Studenţesc de Inginerie a Autovehiculelor “Profesor universitar inginer Constantin GHIULAI”, la ambele secțiuni (Dinamica autovehiculelor; Automotive CAD – CATIA V5), a avut loc sub patronajul Societăţii Inginerilor de Automobile din România - SIAR, cu sprijinul universităţilor care derulează studii superioare de licenţă şi masterat în domeniul ingineriei autovehiculelor, precum şi cu aportul agenţilor economici de profil. Misiunea asumată de această competiţie este de a continua tradiţia şcolii de ingineri de autovehicule în pregătirea viitorilor specialişti în domeniu și de a promova în rândul tinerilor studenţi dorinţa de a realiza performanţă în studierea disciplinelor specifice domeniului ingineriei autovehiculelor.
De asemenea, în cadrul Congresului internațional EAEC - CONAT 2024, Brașov, s-a desfășurat și secțiunea de Lucrări științifice studențești, unde au fost acceptate și înregistrate 15 lucrări (https://conat.ro/index.php/conat/index/pages/view/prog_stud) și la care studentul GAL Bogdan-Tudor (DART, FARMM, UTC-N - Advanced Techniques in Automotive Engineering, Masterat, II ATAE) a obţinut Premiul 1 pentru Cea mai bună lucrare ştiinţifică (Evaluation of the tire influences on the dynamics of a Formula Student type single-seater) prezentată în cadrul Congresului Studenţesc.